Als u niet goed bent behandeld door een medewerker van de gemeente, kunt u een klacht indienen bij de gemeente.
Het kan zijn dat u ontevreden bent over hoe u bent behandeld door een medewerker of bestuurder van de gemeente. U kunt dan een klacht bij de gemeente indienen. Bijvoorbeeld bij een klachtencoördinator.
De gemeente kan u vragen om meer uitleg. Dit kan ook mondeling. U legt dan precies uit wat er gebeurd is. De gemeente stuurt u de beslissing.
Zo meldt u een klacht over de gemeente:
- U neemt contact op met de gemeente.
U geeft door:- uw naam en adres
- een duidelijke omschrijving van uw klacht
- de naam van de medewerker of bestuurder van de gemeente, over wie u een klacht heeft
- Of neem per brief contact op met de klachtenbehandelaar.
U geeft door:- uw naam en adres
- een duidelijke omschrijving van uw klacht
- de naam van de medewerker of bestuurder van de gemeente, over wie u een klacht heeft
- Onderteken de brief.
Let op! Vraag om een ontvangstbevestiging van uw brief. Deponeer uw brief niet in de brievenbus van het gemeentehuis, dan ontvangt u geen ontvangstbevestiging, en dan heeft u geen bewijs van indiening.
Dien uw klacht digitaal in via het contactformulier.
Voor het indienen en behandelen van uw klacht betaalt u de gemeente niets.
Als u het niet eens bent met de beslissing van de gemeente over uw klacht, neemt u contact op met de Nationale ombudsman.