Mededeling

Het kan zijn dat u op dit moment een oud tarief in beeld krijgt bij onze diensten. We zijn bezig om de tarieven voor 2025 op de website te plaatsen. Bedankt voor uw begrip.

Use GTranslate to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Select language

Klacht over de gemeente indienen

Als u niet goed bent behandeld door een medewerker van de gemeente, kunt u een klacht indienen bij de gemeente.

Het kan zijn dat u ontevreden bent over hoe u bent behandeld door een medewerker of bestuurder van de gemeente. U kunt dan een klacht bij de gemeente indienen. Bijvoorbeeld bij een klachtencoördinator.

De gemeente kan u vragen om meer uitleg. Dit kan ook mondeling. U legt dan precies uit wat er gebeurd is. De gemeente stuurt u de beslissing. 

Zo meldt u een klacht over de gemeente:

  • U neemt contact op met de gemeente.
    U geeft door:
    • uw naam en adres
    • een duidelijke omschrijving van uw klacht
    • de naam van de medewerker of bestuurder van de gemeente, over wie u een klacht heeft
  • Of neem per brief contact op met de klachtenbehandelaar.
    U geeft door:
    • uw naam en adres
    • een duidelijke omschrijving van uw klacht
    • de naam van de medewerker of bestuurder van de gemeente, over wie u een klacht heeft
    • Onderteken de brief. 
      Let op! Vraag om een ontvangstbevestiging van uw brief. Deponeer uw brief niet in de brievenbus van het gemeentehuis, dan ontvangt u geen ontvangstbevestiging, en dan heeft u geen bewijs van indiening. 
  • Dien uw klacht digitaal in via het contactformulier.

Voor het indienen en behandelen van uw klacht betaalt u de gemeente niets.

Als u het niet eens bent met de beslissing van de gemeente over uw klacht, neemt u contact op met de Nationale ombudsman.