De gemeente, het Jeugdteam en Centrum Jong doen hun uiterste best om inwoners goed te ondersteunen. Soms lukt dit niet naar uw tevredenheid, we stellen het op prijs als u dat tijdig aangeeft. Verloopt de samenwerking dan alsnog niet goed, dan kunt u een klacht of bezwaar indienen.
Klachtenprocedure
Als u een klacht heeft, probeert de leidinggevende van het Jeugdteam eerst met een gesprek of de situatie opgelost kan worden. Mocht blijken dat de onvrede onvoldoende is weggenomen, dan volgt een vervolgtraject. De klachtencoördinator van de gemeente zal uw klacht dan verder behandelen.
Bezwaarprocedure
Mocht u het idee hebben dat u het niet eens bent met de uitkomst en het advies van de deskundige, dan kunt u er voor kiezen om alsnog een aanvraag te doen voor specialistische hulp. U krijgt dan een afwijzing thuisgestuurd, waarmee u in bezwaar kunt gaan bij de gemeente. Hieronder vindt u de bezwaarprocedure.
Bezwaar of klacht Centrum Jong
Hebt u vragen, feedback, een klacht of bezwaar voor het consultatiebureau of schoolgezondheidszorg, ga dan naar de website van GGD Zaanstreek-Waterland. De GGD heeft de coördinatie over de uitvoering van de jeugdgezondheidszorg binnen Centrum Jong.